ENGLISH
Borut Savski - Avdio frekvence kot kontrolni signali Izdelki > Trdi (ogledov: 66855)
prosto pretočno

Podatki:

avtor: Borut Savski
naslov:  Štiripasovni aktivni filter za audio-frekvenčno kontrolo joysticka

Koprodukcija z društvom DUM
http://www.dum-club.si/

Vezje:
Na sliki levo je vezje v ohišju. Avdio signal sprejemamo prek cinch vhoda, potem ga razdelimo med vse štiri vhode (vezje na sliki je štirikratna verzija osnovnega aktivnega filtra). Za napajanje skrbi enostavni delilnik napetosti, ki za vse operacijske ojačevalnike daje pravilni negativno in pozitivno napetost. Boljše fotografije sledijo v kratkem.

Video plešočih balonov pa si oglejte tu:
http://www.vadimfishkin.si/l_air/l_air.htm








Povezane stvari

Funkcija:

Kontrolna naprava je bila razvita in izdelana za projekt Vadima Fiškina, ki je želel s pomočjo enega kontrolnega zvočnega kanala določiti koreografijo gibanja dveh balonov v 3D prostoru (levo-desno in gori-doli) v skladu z glasbo, ki je bila posneta na drugem kanalu avdio cedeja. Za ta namen smo uporabili štiri ločene frekvence v slišnem zvočnem spektru (60 Hz, 160Hz, 600Hz in 1600Hz).

Za joystick je značilno, da ima srednji mirovni položaj in dva nasprotna skrajna. To ustreza tudi električni situaciji, saj sta potenciometra, ki joystick sestavljata v mirovnem položaju na sredini. Enosmerna kotrolna napetost je tedaj neka srednja vrednost, obe skrajni vrednosti pa sta nižja in višja napetost.  Pri kontrolnem vezju mora biti torej izhodna enosmerna napetost enaka tej mirovni vrednosti. Poleg tega mora vezje zagotoviti dovolj nizko spodnjo mejo enosmerne napetosti, kar je pri uporabi analognih operacijskih ojačevalnikov lahko problem. Zato smo uporabili neke vrste simetrično napajanje - oziroma bolje: lebdeče napajanje - ker masa vezja lebdi med negativno in pozitivno napajalno napetostjo. Za ta namen smo uporabili razmeroma konstanten tok, ki teče skozi skupno nožico napetostnega stabilizatorja 7809. Sem smo vključili upor, ki poskrbi za ustrezen dodaten padec napetosti. Zaradi majhnih tokov v vezju je bilo to dovolj. 

Ker s štirimi signali krmilimo odklon od mirovnega položaja pri dveh kontrolnih vrednostih (X: levo-desno in Y: gori-doli), je jasno, da lahko dva ustrezna signala med seboj tudi zmiksamo. S tem pri originalni uporabi (obračanje malega balona levo desno in pomikanje balona gori doli) sicer nismo dobili kakšne nove kvalitete, lahko pa vezje uporabimo pri kakšni drugi napravi, kjer imamo štiri neodvisne funkcije. Tedaj je mešanje - hkratna kontrola - zaželjena. 

Kontrolni soundtrack lahko pripravite s pomočjo kakšnega od programov za večkanalno obdelavo zvoka. Signale lahko tudi mešate. Presluh med kontrolnimi kanali ni problematičen, če le ne pride do popačenj (torej do dodanih harmonskih frekvenc) zaradi previsokih nivojev. To velja tako za posnetek v računalniku, kot za nastavitev vhodne občutljivosti.