« Back slovenskoenglish

April, 2021

Ureditev problema obdavčitve subvencioniranih prispevkov za socialno varnost pri samozaposlenih kulturnikih – normirancih

Novičnik za samozaposlene v kulturi je vodstvu Finančne uprave RS in v vednost Ministrstvu za kulturo poslal predlog za ureditev problema obdavčitve subvencioniranih prispevkov za socialno varnost pri samozaposlenih kulturnikih €“ normirancih.

UREDITEV PROBLEMA OBDAVÄŒITVE SUBVENCIONIRANIH PRISPEVKOV ZA SOCIALNO VARNOST PRI SAMOZAPOSLENIH KULTURNIKIH – NORMIRANCIH

Spoštovano vodstvo Finančne uprave Republike Slovenije!

Zadnji mesec močno odmeva obveznost prištevanja subvencioniranih prispevkov za socialno varnost k prihodkom, ki jo je Furs februarja letos objavil v Brošuri o dohodku iz dejavnosti.

ÄŒeprav je rok za oddajo letnega obračuna za leto 2020 podaljšan na konec aprila, povzroča nova obveznost veliko negotovost med samozaposlenimi ustvarjalci v kulturi. Mnogi so obračun že oddali pred objavo brošure in sedaj delajo popravke ali pa se sprašujejo, kaj storiti. Zaradi nove obveznosti morajo normiranci plačati več davka. Pri normirancih, ki so lani prejemali subvencionirane prispevke za polni delovni čas, se povečuje davek za 192,3 ‚¬ (oz. 4 % od 4.807,20 ‚¬, kolikor so znašali v letu 2020 subvencionirani prispevki iz strani Ministrstva za kulturo). Težko je razumeti, kako naj bi bilo to v skladu z Zakonom o dohodnini (ZDoh-2), ki v 9. odstavku 20. člena jasno določa, da so subvencionirani prispevki, če so plačani iz strani države ali lokalne skupnosti, oproščeni dohodnine.

Pri Novičniku za samozaposlene v kulturi menimo, da mora Furs kaotično situacijo nemudoma urediti na način, ki ne bo poslabšal položaja samozaposlenih kulturnikov. Prepričani smo, da je problem rešljiv z enostavnim posegom v obrazec za oddajo letnega davčnega obračuna za normirance:

V obrazec za letni davčni obračun DDD-DDD naj se v verzijo za normirance doda številka 2.9, ki bo namenjena davčnemu izvzemu prihodkov iz naslova subvencioniranih prispevkov za socialno varnost, na enak način, kot je urejen izvzem mesečnega temeljnega prihodka pod št. 2.8.

ÄŒe do roka oddaje obračunov za leto 2020 tega še ni mogoče narediti, naj Furs omogoči, da normiranci vpišejo subvencionirane prispevke za socialno varnost pod št. 2.6. (izvzem prihodkov zaradi predhodno nepriznanih odhodkov). Kot razumemo, je bilo tako v preteklosti že omogočeno za primer delne oprostitve plačila prispevkov za pokojninsko in invalidsko zavarovanje pri samozaposlenih (Pojasnilo DURS, št. 4212-154/2014-2, 4. 2. 2014).

To bi prineslo naslednje rešitve:

1. Normiranci bi bili enakopravno obravnavani s samozaposlenimi, ki ugotavljajo davčno osnovo na podlagi dejanskih stroškov in ki subvencionirane prispevke za socialno varnost v obrazcu lahko izvzamejo iz obdavčitve.

2. Normiranci ne bi bili obvezani plačati dodatnega davka od subvencioniranih prispevkov za socialno varnost €“ torej od prihodkov, ki jih na svoj račun sploh niso prejeli.

3. Subvencionirani prispevki za socialno varnost bi postali v seštevku skupnih prihodkov vidni (v sedanji ureditvi pa ostajajo skriti).

Pri Novičniku za samozaposlene v kulturi menimo, da je zahteva Fursa po prištevanju prispevkov k prihodkom morda povezana z načinom ugotavljanja pravice do subvencioniranih prispevkov pri samozaposlenih v kulturi (cenzus). Kot smo seznanjeni, Furs za ta namen odšteje prispevke od prihodkov samozaposlenega. Ministrstvo za kulturo dobi od Fursa informacijo o letnih prihodkih samozaposlenih, ki so zmanjšani za prispevke.

Razumemo, da je iz vidika Fursa odštevanje prispevkov od prihodkov za namen ugotavljanja pravice do subvencioniranih prispevkov najbrž smiselno samo, če samozaposleni predhodno prištejejo prispevke k prihodkom. Vendar pa je ob zahtevi za prištevanje subvencioniranih prispevkov k prihodkom potrebno sistemsko poskrbeti tudi za izvzem subvencioniranih prispevkov iz obdavčitve. Urejanje administrativnih postopkov za samozaposlene v kulturi se ne sme izvajati na način, ki samozaposlene kulturnike oškoduje.

Lep pozdrav!
Marija Mojca Pungerčar, vodja in urednica Novičnika za samozaposlene v kulturi

Ljubljana, 7. 4. 2021

POVEZAVA NA PREDLOG (pdf)

Novičnik za samozaposlene v kulturi je na Ministrstvo za kulturo poslal pobudo o uskladitvi dnevnega nadomestila za čas zadržanosti od dela zaradi bolezni ter predloge za izboljšavo dnevnega nadomestila v korist samozaposlenih v kulturi.
...more »
Novičnik za samozaposlene v kulturi je na Ministrstvo za kulturo poslal pobudo o uskladitvi dnevnega nadomestila za čas zadržanosti od dela zaradi bolezni ter predloge za izboljšavo dnevnega nadomestila v korist samozaposlenih v kulturi.
...more »
logo-majPreberite si odgovore na pogosto zastavljena vprašanja o Novičniku, oglejte si primerek kazala in se prepričajte, kako so naročniki zadovoljni z Novičnikom!
...more »

    Trivia Records Zapisi

    • Summer Songs, drugi projekt dua The Silent Movies, je umetniško okolje, sestavljeno iz vrste virov vizualnih, zvočnih in verbalnih informacij, ki so med seboj odvisni. Deluje kot neskončen koncert, na katerem video instalacija, sestavljena iz serije nedavnih nemih filmov Francisca Tomsicha, zagotavlja grobo gradivo, rdeče niti in digitalne podatke zvočnemu ekosistemu Boruta Savskega..
    • Lately i am acquiring some finger dexterity again. The victims are some relatively newly developed instruments (turboguitars, turboflutes and cirkulinos). Here is a selection of cutouts from various live situations - mostly as parts of Cirkulacija 2 program - from 2020 onwards.
    • Celjska interdisciplinarna impro zasedba s projektnim imenom Umoblodnica v sestavi: Iva Tratnik, Andreja Džakušič, Keiko Miyazaki, Estela Žutić, Simon Macuh, Dalibor Bori Zupančič, Borut Peternelj – Amper-o-mat. Posnetek nastopa 20. maja 2021 Cirkulaciji 2 | podhod Ajdovščina.
    • Generative algorithmic composition excerpts based on realtime video data for Francisco Tomsich "ELEGIJA | ELEGY" video installation presented from 10th to 21st July 2020 at Cirkulacija 2 Ljubljana Slovenia. Elegija (Elegy) is a mournful song performed by ensemble of video installations, sculptures and sound installation – made specifically for Cirkulacija 2 premises in Ajdovščina subway.
    • Field recordings in air and water during the Cirkulacija 2 visit in Finland. The place of rest and contemplation was at Future Lake near Helsinki and the performance place was on Merikerho club/ ship in Helsinki harbor. Boštjan Leskovšek was using the underwater recordings as his instrument. Here it is as separate album.