July, 2019
Vabljeni na enodnevno razstavo in dogodek »Razprostor «, ki bo v petek, 9. 8. 2019 v Cirkulaciji 2, v Tobačni v Ljubljani.
Dogodek bo trajal od 14.00 €“ 20.00 ure.
Vstop je prost.
Avtorice in avtor: TANJA BADALIÄŒ, VIDA DIMOVSKA, MAŠA GALA, VANJA GERŠAK, NINA MEDVED, VANJA MIHELIÄŒ, ALEŠ PEÄŒAVAR, JOŽICA PINTAR, SANDRA VEBLE
Mentorice in mentor: dr. Mateja Mahnič, mag. Marija Mojca Pungerčar, Borut Savski, Nada Žgank
VRSTNI RED DOGODKOV NA DAN 9. 8. 2019:
14.00-20.00: razstava odprta za javnost.
19.00: večerni program:
€“ Marija Mojca Pungerčar: pozdravni nagovor,
€“ Sandra Veble: »Na prepihu «, javno branje (bere Nina Medved),
€“ Tanja Badalič, Jožica Pintar in Aleš Pečavar: »Zajčev prostor «, javno branje z lutkovnim prikazom in zvokom,
€“ Maša Gala: »Spet gradimo za vas! «, videoprojekcija.
Avtorica slike zgoraj in plakata: Vanja Mihelič
Povezava na plakat
O PROJEKTU:
Na dogodku se predstavljajo ustvarjalke in ustvarjalec različnih področij, generacij in usmeritev, ki so sodelovali v projektu uposabljanja za delo v kulturi KUD-a Trivia. Za skupno izhodišče so si izbrali temo prostora oz. »razprostora «. Naslov označuje prostor, ki je prazen, zapuščen, obseden, zaseden, sposojen ali negativen. Avtorji ga osvetljujejo iz različnih zornih kotov in z različnimi pristopi, ki vključujejo fotografijo, literaturo, poezijo, lutke, intermedijsko umetnost in likovno inštalacijo.
KUD Trivia pripravlja projekte usposabljanja za delo v kulturi že tretje leto. V okviru projektov udeleženci pod mentorskim vodstvom ustvarijo svoja avtorska dela ter pridobivajo veščine, znanja in izkušnje za delovanje v kulturi. Dela, ki so nastala med letošnjim projektom usposabljanja, tudi letos predstavljamo na skupnem javnem dogodku.
Tanja Badalič, Zajčev prostor, kratka zgodba, 2019
V pravljični zgodbi z ekološko tematiko avtorica opozarja na neetično človekovo ravnanje do narave in živali, ki posledično uničuje naravni ekosistem vključno s človeštvom. Kratka zgodba, v kateri zagledamo svet iz zajčje perspektive, sporoča, da se je majhen delček narave nezmožen boriti proti človekovemu vplivu, če človek sam ne uvidi lastnega uničevanja in se zaradi tega ne obrne v smer prijaznejšega ravnanja z naravo.
Na sliki: Tanja Badalič, ilustracija za zgodbo Zajčev prostor
Vida Dimovska, Sposojeni prostori, serija fotografij, 2019
V seriji fotografij avtorica tematizira lastništvo nad prostori, ki se vedno bolj izgublja. Naša razmerja postajajo naročniška, najemniška. S tem se neizogibno spreminja tudi naš odnos do prostora. Avtorica se sprašuje, ali so sposojeni prostori, tisti, s katerimi ravnamo malomarno, do katerih ne čutimo odgovornosti in jih zavržemo, ko jih ne potrebujemo večč Ali pa so to prostori, v katere investiramo, čeprav nam tega ne morejo povrnitič Zanima jo tudi, kako se izraža pomen lastništva do prostora in kaj o tem predvideva javnost.
Na sliki: Vida Dimovska, skica za delo Sposojeni prostori
Maša Gala, Spet gradimo za vas!, fotografska videoanimacija, 2019
Avtorica je med leti 2015 €“ 2019 fotografsko dokumentirala mirujoča in zapuščena gradbišča v Ljubljani in Mariboru, ki se nahajajo na pomembnih lokacijah v mestih in vplivajo na njihov izgled. Fotografska videoanimacija prikazuje prejšnje in današnje stanje gradbenih jam z najdaljšim stažem ter predstavlja novo fazo njenega projekta Gradimo za vas!. Slogan, ki ga uporablja sistem, povezan z gradnjo in arhitekturo, vključno z gradbenimi podjetji in investitorji, je obljuba, ki namesto upanja izzvanja v grožnjo.
Na sliki: Maša Gala, fotografija iz serije Spet gradimo za vas
Vanja Geršak, Zatočišče, likovna inštalacija, 2019
Izolirana kabina iz recikliranega blaga tematizira napetost med zunanjim prostorom, ki je večkrat neprijazen, grozljiv (vojne, neenakopravnost…) in notranjim prostorom, ki ga avtorica napolni z lepim. Kljub temu notranji prostor ne predstavlja pobega pred zunanjim, ampak prostor, kjer se umirimo in znova začutimo lepoto sveta, za katero se je vredno boriti. Avtorica vabi obiskovalca k razmišljanju in podajanju idej za spremembe, ki bi pripomogle k prijaznejšemu zunanjemu svetu.
Na sliki: Vanja Geršak, delovna fotografija
Nina Medved, Negativni prostor, serija fotografij, 2019
Avtorica je v kratkem časovnem roku mapirala stanje v centru Maribora, ki se že dlje časa spopada s posledicami praznjenja mestnega jedra. Prazni prostori v središču mesta ji predstavljajo »negativni « prostor v mestni krajini: bele lise, na katere ponavadi ne usmerjamo več kot kratkega radovednega pogleda. A če nanje usmerimo svojo pozornost: kakšne vsebine bi lahko naselile te prostoreč Kakšno identiteto mesta in njegovega središča si želimoč Kako daleč seže kolektivni spomin o vsebinah, ki so nekoč zasedale izbrane prostoreč
Na sliki: Nina Medved, fotografija iz serije Negativni prostor
Vanja Mihelič, Prosimo, vstopajte posamezno!, likovni objekt, 2019
Objekt v obliki škatle nagovarja posameznika, da razmisli o čustvih, ki jih v njem vzbuja prazen (zapuščen) prostor. Obiskovalec lahko v škatlo pogleda skozi odprtino in razmišlja o čustvih, ki jih prazen prostor v njem vzbudi. So ta čustva pozitivna ali negativnač Ali posameznika ob pogledu na prazen prostor preveva optimizem ali pesimizemč Se počuti ujetega v prostor, ali ga praznina morda spodbuja k intervencijič Avtorica vzpodbuja opazovalca, da svoje misli zapiše na papir.
Na sliki: Vanja Mihelič, delovna fotografija
Aleš Pečavar, Razprostorjevanje, zvočna inštalacija, 2019
Avtor se v svojem intermedijskem delu posmehuje ubranosti. Na dogodku bo predstavil hrupaško nadlegovalno, vizualno podkrepljeno motenje siceršnje spokojnosti krožnostnega prostora Cirkulacije2. Z zvočnim prispevkom pa bo sodeloval pri javnem branju zgodbe Zajčev prostor Tanje Badalič.
Na sliki: Aleš Pečavar, skica za delo Razprostorjevanje
Jožica Pintar, Zajčev prostor / Junaki in antijunaki zajčeve zgodbe, serija lutk, 2019
Avtorica je ustvarila serijo ročnih lutk, ki upodabljajo osebe iz zgodbe Zajčev prostor Tanje Badalič. Z lutkami, ki so nastajale po trenutnem navdihu in z uporabo razpoložljivih ostankov blaga in odsluženih oblačil, se je avtorica približala tradiciji domače izdelave punčk iz cunj, ročnih lutk in otroških gledališč. Priložnost, da predstavi junake Zajčeve zgodbe kot ročne lutke, je odprla pot njeni domišljiji in iznajdljivosti.
Na sliki: Jožica Pintar, lutke za zgodbo Zajčev prostor. Foto: Marija Mojca Pungerčar
Sandra Veble, Na prepihu, likovna inštalacija v prostoru in pesem, 2019
Avtorica je ustvarila kombinacijo poezije in prostorske likovne inštalacije. V delu tematizira nemoč praznega prostora. Dotika se ekologije misli, občutkov in dejanj v odnosu do praznega prostora in s tem tudi odnosa do samega sebe ter do praznine znotraj nas. Ponuja razmislek o tem, kakšne vrste energijo sami prinašamo s sabo v prazne prostore. Ali se samo praznimo, nergamo, ali pa lahko v nečem prepoznamo tudi nekaj dobrega, pozitivnega, navdihujočega, še vedno uporabnegač
Na sliki: Sandra Veble, Na prepihu. Foto: Katarina Veble
_______________________
Dela so nastala v okviru projekta »V kulturo scela in zares «. Projekt sofinancirata Evropska unija iz Evropskih strukturnih in investicijskih skladov in Republika Slovenija.
INFORMACIJE:
041 882 593 (Marija Mojca Pungerčar)
mojca.pungercar(at)guest.arnes.si
www.3via.org
_______________________